Τετάρτη 25 Φεβρουαρίου 2009

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΑΚΤΟΠΛΟΙΑΣ

Ξεκίνησα από Σύρο Τρίτη 7 το πρωι με το Αιολος Κεντερης για Μήλο.Προγραμματισμένη αφιξη του στη Μήλο ήταν 12:20 αλλα έφτασε όπως φτανει πάντα 13:30.
Αυτή η μόνιμη καθυστέρηση (το ειδα στο syrosobserver να πηγαίνει και με 12,5 μίλια )προφανώς δεν προβληματίζει καμμιά λιμενική αστυνομία αλλα δημιουργεί μεγάλα προβλήματα στους κατοίκους της Σερίφου της Σιφνου και της Κιμώλου γιατι αν έφτανε την προγραμματισμένη ώρα του θα προλάβαιναν και την Δ.Ο.Υ και το ΙΚΑ  και θα επέστρεφαν στα νησιά τους με το ίδιο που έχει απόπλου 16:20.
Σε κάθε περίπτωση εγω δεν αντιμετώπισα τέτοιο πρόβλημα και στις 16:20 εφυγα με το ίδιο για Σιφνο με πρόγραμμα να φτασω στις18:10 και να φυγω απο Σιφνο τα μεσάνυχτα για Σαντορίνη με το Ρομίλντα .Φτάσαμε με τη σχετικη παντα καθυστέρηση στη Σίφνο (18:30) αποβιβάστηκα και σε λίγη ώρα μαθαίνω τα "καλά" νέα ότι το Ρομίλντα είναι ανεκτέλεστο .Τρελλάθηκα, ο καιρός προβλέπεται να ειναι 8 -9 μποφώρ και πλοίο διαφυγής (αν γίνει το δρομολογιο)εχει την Πέμπτη το μεσημέρι ,δηλαδή Συρο θα είμαι Παρασκευή μεσημέρι και χωρις να έχω κανει την εργασία μου στη Σαντορίνη.
Αλαλουμ .Καμμια δικαολογία για το Ρομίλντα . Εμαθα οτι αρνηθηκε ο Αγούδημος να κανει το δρομολόγιο γιατι δεν έχει χρήματα να αγοράσει πετρελαιο(η ΕΚΟ που "εξυπηρετεί"τα πλοία στο λιμάνι του Πειραιά, από τον Σεπτέμβριο του 2008 θέλει cash τα χρήματα και ο Αγούδημος έχει να πληρωθεί από το κράτος για τις επιδοτήσεις όπως λενε στην εταιρεία του πανω από 1 χρόνο ,επαθε λοιπόν ταπηροκρανίωση και έδεσε το πλοίο....)
Αυτα για την Οδύσσεια μου αλλα και τόσων άλλων
 εν έτει 2009 ...
Παραθέτω  ερώτηση του βουλευτη του ΣΥΡΙΖΑ  κ. Δρίτσα σχετική με τις επιδοτησεις και τα συμπεράσματα  δικά σας...


Γόνιμες για το καρτέλ των ακτοπλόων οι «άγονες» γραμμές;

Ερώτηση Θ.Δρίτσα προς τον Υπουργό ΕΝΑΝΠ
Το Υπουργείο Ε.Ν.Α.Ν.Π. προκήρυξε το Σεπτέμβριο και Νοέμβριο του 2008 επαναληπτικούς διαγωνισμούς για την κάλυψη των «άγονων» ακτοπλοϊκών γραμμών για το 2009 με μισθώματα ανά δρομολόγιο αυξημένα κατά 15-40% έναντι εκείνων των αρχικών διαγωνισμών του Απριλίου 2008, τα οποία με τη σειρά τους ήταν ήδη αυξημένα κατά 30-40% αυτών που ίσχυσαν τη διετία 2007-2008. Να σημειωθεί ότι η παραπάνω σύγκριση γίνεται για τα παλαιά πλοία της «κατηγορίας 5», δηλαδή για πλοία ηλικίας συνήθως μεγαλύτερης των 30 ετών που λειτουργούν σήμερα μόνο χάρη στην Υπουργική Απόφαση του πρώην Υπουργού κ. Κεφαλογιάννη το καλοκαίρι του 2006 που κατήργησε το όριο ηλικίας των 30 ετών.

Κατά το Υπουργείο, ο λόγος για τις σωρευτικές αυτές αυξήσεις της τάξης του 50% έως και 100% (!!) ήταν οι υπέρογκες αυξήσεις των τιμών των καυσίμων εντός του 2008 λόγω της αναρρίχησης της τιμής του πετρελαίου έως και 140 δολάρια το βαρέλι το περασμένο καλοκαίρι.

Παραδόξως όμως και στους νέους επαναληπτικούς διαγωνισμούς που προκηρύχθηκαν και είτε διεξήχθησαν στις 26/1/2009 (γραμμές πρώην Υπουργείου Ε.Ν.), είτε θα διεξαχθούν στις 11/3/2009 («άγονες» γραμμές πρώην Υπουργείου Αιγαίου) παραμένουν τα ίδια αυξημένα μισθώματα ανά δρομολόγιο, παρότι οι τιμές του πετρελαίου έχουν υποχωρήσει σήμερα στο ένα τρίτο, δηλαδή γύρω στα 40 δολάρια το βαρέλι. Κατά συνέπεια το Ελληνικό Δημόσιο θα πληρώσει επιδοτήσεις ανά δρομολόγιο για το 2009 αυξημένες κατά 50-100% εκείνων που πλήρωσε για τις ίδιες γραμμές το 2007 και για τα ίδια παλαιά πλοία, ενώ οι τιμές του πετρελαίου είναι χαμηλότερες κατά 30-40% αυτών που ίσχυαν τότε (60-70 δολάρια το βαρέλι).

Η παραπάνω υπερτιμολόγηση των μισθωμάτων είναι ακόμα περισσότερο επαχθής για το Ελληνικό Δημόσιο δεδομένου ότι σε περίπτωση αύξησης της τιμής του πετρελαίου σε επόμενα έτη, τα μισθώματα θα αναπροσαρμοσθούν ανάλογα βάσει της ρήτρας καυσίμου που προβλέπεται στην προκήρυξη για τις πολυετείς συμβάσεις.

Δεδομένου ότι οι δαπάνες των επιδοτήσεων για τις «άγονες» γραμμές το 2009, σύμφωνα με πρόσφατη δήλωση του κ. Υπουργού, θα φθάσουν τα 100 εκατ. Ευρώ διπλασιαζόμενες σε σχέση με τον προηγούμενο χρόνο, η εν λόγω υπερτιμολόγηση των μισθωμάτων θα βλάψει το Ελληνικό Δημόσιο προσπορίζοντας όφελος δεκάδων εκατομμυρίων Ευρώ στο γνωστό καρτέλ των εφοπλιστών που καρπούνται τις επιδοτήσεις των «άγονων» γραμμών.

Με βάση τα παραπάνω,

ερωτάται ο κ. Υπουργός,

Θα προχωρήσει σε κατακύρωση των διαγωνισμών ή/και θα προβεί σε απευθείας αναθέσεις για την κάλυψη των «άγονων» γραμμών με τα εν λόγω μισθώματα ή θα τα αναπροσαρμόσει για να αντανακλούν τις σημαντικά χαμηλότερες τιμές καυσίμων που επικρατούν σήμερα προασπίζοντας κατʼ αυτόν τον τρόπο το δημόσιο συμφέρον;

Ο ερωτών Βουλευτής

Θοδωρής Δριτσας

Δεν υπάρχουν σχόλια: